Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 19:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs 27. jan 2009 17:52 
Gæst
Mondeo fra 94-1,8 ztec 16v.Dyser får strøm samt fungerer fint,olien er ny(5-30) samt filter er nyt,nye tændrør/kabler - normal gnist.Når bilen kører på landevejen,er den faktisk ok,dog lyder det som om den kører på 3 cylindere i tomgang,og tandremmen er ok)ej hoppet).Er ved at blive gråhåret...luftmængdemåleren kan tages fra uden at dette ændrer på dårlig tomgang og for den sags skyld sættes på igen uden at det ændrer på noget...kan den give disse symptomer eller vil bilen bare dø i tomgang hvis luftmængdemåleren ikke fungerer....hjælp!!!


Top
  
 
Indlæg: ons 28. jan 2009 16:35 
Gæst
Ok drenge....jeg svarer lige mig selv....HUSK lige at foretage en kompressionstest inden i bruger flere tusinde på en motor...hmmmm...min er heeeelt død på cylinder 1...:I.Dette kan så skyldes at ventilerne er brændte,ringene er døde eller ventilløfterne ikke arbejder ordentligt...bilen kører faktisk ok på 3 cylindre,så nu kommer det sjove....enten skal man den hårde vej og pille toppen af,eller så skal man afmontere tændrørskablet,kablet til indsprøjtningsdysen og tage stemplet ud af motoren fra bunden,samtidig med at man (så klart)sliber knasterne på knastaksen ned ved cyl.1 for at holde ventilerne lukkede,og vupti....så har man en 3 cyl mondeo som faktisk ikke bliver for varm....husk at afmontere thermostat...hi hi hi hiiiiiiii:)-dette er dog ikke tilrådeligt...så af med toppen.......:(


Top
  
 
Indlæg: fre 30. jan 2009 09:18 
Gæst
ok...bare en "finte"....i dag fremstillede jeg et stykke værktøj til at finde ud af hvorfår min mondeo ikke har kompression på cyl.1 - tag et gammelt ford tændrør og bank stiften samt porcelanen ud af det så det er tomt.Så tager man et kobberrør som passer i det tomme tændrør,og lodder det på med tin.Derefter monteres en gummislange på røret og forbindes til luftpistol på compressor med et spændebånd.På gevindet til tændrøret monteres en lille gummiring for at slutte tæt.Skru så gevindet ned i tændrørsåbningen med håndkraft og blæs så luft i cylinderkammeret med stemplet i top...skru pofyldningsproppen til olien af på ventildækslet og afmonter luftrøret på indsugningen.giv fuld gas....hvis luften blæser ud af påfyldningshullet i vent.dækslet,så er stempelringene væk(underkompression),hvis luften kommer ud af udstødninen,så er det udstødningsventilerne og hvis luften kommer ud af indsugninen så er indsugningsventilerne....så langt så godt...på min er det udsødningsventilerne(1 eller 2) 16v.....nu kan man så forsøge med en motorrenser og se om det hjælper hvis ventilløfterne er beskidte(de er ultra følsomme på ford motorer),men der er 95% chance for at ventilen(erne) er bukkede eller brændte....forresten lagde jeg mærke til at man har skiftet tandremmen på bilen for nyligt....så det undrer mig ikke at nogen har monteret den forkeret,tørnet og bukket....typisk...LÆS NU PÅ LEKTIEN INDEN I SKRUER derude!!!! :o)-alt herfra-håber ikke andre får samme problem(Lav en kompressionstest inden i handler brugt bil-det gør jeg i hvert fald altid fra nu af....)...ufffff...ud i kulden og af med toppen....grrrrrrrr.....ses!


Top
  
 
Indlæg: søn 1. feb 2009 13:28 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: lør 10. jan 2009 19:32
Indlæg: 3
Tak for dine fine (gode) indlæg ;) Er du mekaniker eller hjemme snekker :?: :lol:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team