Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 00:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Hej alle sammen.

Har lige købt en stationcar trendversion med 150 hk diesel. Dejlig bil ;)

Jeg har dog undret mig over et par ting :?

1: Det er endnu ikke lykkedes mig at få motoren til at stoppe og starte ved et lyskryds. Det der stop and go eller hvad Ford nu kalder det. Jeg har ikke aircon på eller andet som skal bruge alt strømmen...kobler ud og træder på bremsen. Intet sker....

2: Kan man virkelig ikke få nogen originale dør/fod-listebeskyttere? Overvejer at få en klar folie monteret de mest sårbare steder herunder v. dørlister, læssekant ved bagklappen og evt. ved de 4 dørhåndtag. Nogen der har erfaringer med dette og evt. et prisleje hos en professionel?

3: Hvor mange ampere kan usbstikket trække tilopladning af telefoner/Ipads. 1 eller 2 måske?

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Fyn
Lars Jacobsen skrev:
Hej alle sammen.

Har lige købt en stationcar trendversion med 150 hk diesel. Dejlig bil ;)

Jeg har dog undret mig over et par ting :?

1: Det er endnu ikke lykkedes mig at få motoren til at stoppe og starte ved et lyskryds. Det der stop and go eller hvad Ford nu kalder det. Jeg har ikke aircon på eller andet som skal bruge alt strømmen...kobler ud og træder på bremsen. Intet sker....

2: Kan man virkelig ikke få nogen originale dør/fod-listebeskyttere? Overvejer at få en klar folie monteret de mest sårbare steder herunder v. dørlister, læssekant ved bagklappen og evt. ved de 4 dørhåndtag. Nogen der har erfaringer med dette og evt. et prisleje hos en professionel?

3: Hvor mange ampere kan usbstikket trække tilopladning af telefoner/Ipads. 1 eller 2 måske?

Start stop

Virker ved frigear og SLUPPET koblingspedal...tænder igen ved at træde på pedalen igen..

Junior Medlem
Junior Medlem

Holder kun på bremsen og træder dermed heller ikke på koblingen....må lige ringe til Ford. Måske er det slået fra elektronisk...mærkeligt.

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Fyn
Lars Jacobsen skrev:
Holder kun på bremsen og træder dermed heller ikke på koblingen....må lige ringe til Ford. Måske er det slået fra elektronisk...mærkeligt.

ja det må ford da lige kikke på..

den er vel ikke deaktiveret...med knappen til det..

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Undskyld mig, men er denne funktion ikke udelukkende opfundet for at tilfredsstille nogle smådumme EU politikere?

Det er akkurat lige så dumt som at slukke LED baglugter for at spare på strømmen (sikkert ca 2watt pr lygte).

Det giver ingen mening....

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
Neonus skrev:
Undskyld mig, men er denne funktion ikke udelukkende opfundet for at tilfredsstille nogle smådumme EU politikere?

Det er akkurat lige så dumt som at slukke LED baglugter for at spare på strømmen (sikkert ca 2watt pr lygte).

Fuldstændig enig.... Mon ikke en slidt starter er dyre at erstatte, end de par dråber diesel man spare i samme periode...

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Mikkel T skrev:
Neonus skrev:

Fuldstændig enig.... Mon ikke en slidt starter er dyre at erstatte, end de par dråber diesel man spare i samme periode...

Det er et udmærket system. Før jeg fik en bil med det, var jeg også imod.
Nu har jeg kørt med det i 3 måneder og det er fint til rødt lys, men ved kø-kørsel bruger jeg det ikke. Der er stoppene ofte for korte.
Naturligvis bliver man ikke rig af den benzin man kan spare (måske 10 øre pr. røde lys), men tænk hvis alle ville bruge de 10 øre mere når der blev grønt - hold kæft hvor vi så kom der ud af.

Og naturligvis skal der ikke være lys bag på om dagen. Hvorfor skulle der det.
Eneste grund er at gamle biler ikke kan tænde kørelyset foran uden at der også er baglys, men det kan en ny altså.

Kom nu ud af vanen med, at det gamle altid er bedst.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
pmp skrev:
Mikkel T skrev:
Neonus skrev:

Det er et udmærket system. Før jeg fik en bil med det, var jeg også imod.
Nu har jeg kørt med det i 3 måneder og det er fint til rødt lys, men ved kø-kørsel bruger jeg det ikke. Der er stoppene ofte for korte.
Naturligvis bliver man ikke rig af den benzin man kan spare (måske 10 øre pr. røde lys), men tænk hvis alle ville bruge de 10 øre mere når der blev grønt - hold kæft hvor vi så kom der ud af.

Og naturligvis skal der ikke være lys bag på om dagen. Hvorfor skulle der det.
Eneste grund er at gamle biler ikke kan tænde kørelyset foran uden at der også er baglys, men det kan en ny altså.

Kom nu ud af vanen med, at det gamle altid er bedst.

Hvis du lægger mærke til hvor mange mennesker der kører rundt i mørke uden at have lys bagpå, så er det bare en funktion, som folk ikke magter at have.. I kraftig regn og tåge er de næste ikke synlige... Hvad spare man miljøet for ved at spare et par watt, kontra hvad det koster samfundet og miljøet, når en bil bliver påkørt bagfra!? Genopbygning eller skrotning af bilen, og hospitalsophold og måske nedsat arbejdsevne pga piskesmæld til dem i bilen. I min verden er intet sparet.

Det med at det fungere fint at bil slukker, når den holder for rødt... Det er fint nok, men hvem siger at det kan betale sig, hvis starteren kun lever halvt så længe... Nogle gange skal man heller ikke lave om på noget, bare fordi man kan ;)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 2630 Taastrup
Fuldstændig enig med dig Mikkel, det har absolut intet at gøre med, "at det gamle altid er bedst" men hvad der er sund fornuft, og sikrest for alle
Jeg har flere gange mødt biler med trailer, også på motorvejen, i alt slags vejr, dag og nat, uden noget som helst baglys på, nogle steder
Det er da noget af det mest tåbelige jeg nogensinde har oplevet i trafikken herhjemme :twisted:

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Holbæk
I tager helt fejl.
Når det er mørkt, tåge eller regn skal man have mindst nærlys.
En moderne bil har kørelys foran og det er ikke lovligt ved mørke, tåge og regn. Derfor skal man alligevel tænde nærlyset - og så tænder baglyset også.
Det har derfor ingen betydning for baglyset i mørke m.v. om der er baglys sammen med kørelys eller ej, da kørelys ikke benyttes i mørke m.v. på en moderne bil.

På min Ford står lyskontakten altid på auto, og det betyder automatisk mindst led-kørelys foran. I mørke, tåge og regn skifter den selv til nærlys med baglys.

Det gør da ingen forskel på glemsomme bilister i gamle biler, om jeg har baglys på altid.

Jeg kunne modsat påstå, at hvis der altid var tændt baglys ved kørelys, så ville vi se mange biler i mørke, tåge og regn, der kun havde kørelys foran og ikke mindst nærlys, som loven foreskriver.

Derfor mener jeg ikke jeres logik holder når vi taler moderne biler.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time