Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 21:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Hej

Jeg har lige fået en ny Modeo 2,0 (180hk) Titanium st. car. Jeg har tidligere været den lykkelige ejer af en MKIII, men syntes jeg ikke har den samme oplevelse med den nye bil. Jeg syntes der er en del irriterende småfejl, som jeg håber Ford ender med at kunne afhjælpe. Bilen slkal på værksted i næste uge. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om andre har haft lignende problemer. bilen har pt. kørt 5000 km.

- 1. Resonans fra udstødning: Der er en tydelig resonans omkring 2500 omdr, som om et varmeskjold sidder løst.
- 2. Viskerarm i føre side: Viskerarm i føreside flader ikke helt på plads under kørsel.. Den siddder faktisk i synsfeltet, hvilket jeg syntes er p.... irreterende.
- 3. Knirkelyd fra dørpanel i føreside: Plastik (design) liste monteret på føresidens dørbeklædning sidder løs, så når bilen er godt gennemvarm, begynder det at knirke ved bestemte hastigheder...
- 4. Knirkelyd fra midter konsol: Når man har kørt ½ times tid med armen hvilende på midter konsol, begynder den at lave ne irreterende knirkelyd..
- 5. Fugt i baglygter: jeg har langt mærke til der er fugt i baglygterne.. mere eller mindre alt efter vejr.

(Rattet har også siddet skævt fra ny, men det er blevet rettet)

Hvis det er nivaeuet, syntes jeg ikke Ford har ramt den forventede kvalitet. Ærgeligt, da den ellers kører helt fantasktisk.

Mvh

Frank HP

Guld Medlem
Guld Medlem

Geografisk sted: Varde
Tror du har været meget uheldig. :(
Har haft min(1,5 benzin Titanium)i 14 dage, og har endnu ikke oplevet dine problemer.
Har dog oplevet efter en bilvask i vaskehal, at vinduesviskerne i førersiden stod lodret op, men har ikke givet problemer.
Det eneste jeg er skuffet over er, at man ikke kan vælge sproget Dansk.
Ellers er jeg super glad for bilen, meget lækkert udstyr som virker perfekt. :P

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej Frank

Jeg har også nogle af de problemer du snakker om. Jeg har en Mondeo 2015 2.0 tdci stc i titanium.

Jeg har bemærket det her:

- 1. Resonans fra udstødning: Der er en tydelig resonans omkring 2500 omdr, som om et varmeskjold sidder løst.
Har helt samme problem, jeg kan ikke lokalisere lyden og troede den kom fra brønden ved foderne, men min mekaniker siger også det nok er skjoldene under bilen!!
- 2. Viskerarm i føre side: Viskerarm i føreside flader ikke helt på plads under kørsel.. Den siddder faktisk i synsfeltet, hvilket jeg syntes er p.... irreterende.
Har jeg ikke oplevet, hvis jeg har regnsensor aktiveret på højeste trin op mod ruden, så har jeg oplevet den lige hæver sig 3-4 cm, men falder på plads efter nogle sekunder
- 3. Knirkelyd fra dørpanel i føreside: Plastik (design) liste monteret på føresidens dørbeklædning sidder løs, så når bilen er godt gennemvarm, begynder det at knirke ved bestemte hastigheder...
Er lidt i tvivl om den lyd er fra dørbeklædningen, jeg synes mere det lyder som om den kommer oppefra bag mit venstre øre, men muligvis er det punkt 4 du skriver, det vil jeg undersøge.
4. Knirkelyd fra midter konsol: Når man har kørt ½ times tid med armen hvilende på midter konsol, begynder den at lave ne irreterende knirkelyd..
Er lidt i tvivl om den lyd er fra dørbeklædningen, jeg synes mere det lyder som om den kommer oppefra bag mit venstre øre, men muligvis er det punkt 4 du skriver, det vil jeg undersøge.
- 5. Fugt i baglygter: jeg har langt mærke til der er fugt i baglygterne.. mere eller mindre alt efter vejr.
Det har jeg ikke oplevet, til gengæld var min bagklap skæv, hvilket jeg fandt ud af efter køb. Er så blevet lavet på garanti da jeg har el bagklap.

Du må meget gerne skrive pb til mig og så kan vi ringes lidt sammen og løse problemerne eller høre om vi kan hjælpe hinanden:)

Mvh Morten

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Knirkelyd fra mitter konsol kan jeg genkende.

Vi døjer jeg med ECO Stop/Start som Ford i Tåstrup ikke kan finde ud af at lave endnu. De har skiftet en defekt føler første gang de prøvede at lave det. Anden gang de prøvede sagde de at det var batteriet og det blev skiftet. Tredige gang de fik den ind var der en fejl så batteriet blev afladt og en opdatering skulle nu afhjælpe problemet. Vi krydser finger fik bilen tilbage i går.

En anden ting de har kæmpet med er at Uret på Touchscreen taber tid på en nat kan den ca tabe 35 min. Det har de aldrig fået til at virke.

Jeg er heller ikke imponeret over Ford værkstedet i Tåstrup. De fik bilen ind på værkstedet 2 mdr efter vi fik den for at få installere elektronisk anhængertræk, Oilefyr, Undervognsbehandling, samt give bilen lakforsejling. Da vi skulle hente den stod værkføreren og skulle demonstrer anhængertrækket men kunne ikke huske hvordan det virkede. I mens han prøvede sig frem gik jeg lige en runde om bilen og fik øje på en kæmpe rise de havde lavet på køleren på begge sider af Ford mærkede.
Det lavede de dog uden brok. Men jeg er godt nok skuffet over at skulle have malet front efter blot 2 mdr.

Anden gang de fik bilen ind for at rette fejl fik jeg igen bilen tilbage med lille bule og riser dog kun på Nr. pladen foran.

Vores er den Ny Mondeo 2.0 Titanium med business pakke.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Det var ikke langt tid ECO Stop/Start det virkede for denne gang. Har sådan set kun virket fra Ford værkstedet og hjem.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Har helt glemt at skrive at vi har haft bien inde på værksted da den havde gået 12000 Km for at få lavet bremser på de bagerste hjul.
Der var dybe slid riller på begge bremse skiver bag på. De skiftede kun den ene kaliber i den ene side samt begge skiver.
De sagde at den ene kaliber var "utæt" og hang.
Hvorfor der var slid riller på begge skiver fik jeg aldrig rigtig nogle forklaring på, syndes bare selv det lyder mærkeligt at de kun skifter kaliber i den ene side.
Når men det blev selvfølgelig lavet på garantien.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Ny rekord. Fik hentet vores Mondeo fra værksted i går efter at de havde fikset problemet med ECO Stop/Start.
Det virkede sku hele vejen hjem. Men så gik det da også galt da jeg senere på aften skulle hjem fra en tur i Kbh. Det blev til små 45 km hvor bilen virkede.

Fame godt træt af at køre på værksted med bilen. Det bliver så 5 gang den skal på værksted hos Ford i Tåstrup for at få levet ECO Stop/Start.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time