Vibrationer fra motor og undervogn i rattet

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2014 - (også kaldet MK5)
Post Reply
Krone2000
Junior Medlem
Junior Medlem
Year:2015
Model?:Mondeo
Fuel:Diesel
Vibrationer fra motor og undervogn i rattet

Post by Krone2000 » Fri 18. Sep 2020 16:59

Hej igen.
Nu har jeg så købt en Ford Mondeo 2.0 TDCI med Powershift.
Men desværre har den en hel del vibrationer fra motor og undervogn som forplanter sig i rattet og kabinen, det snurre i mine fingre efter en køretur på bare 5 km.
Har fået efterset og afbalanceret alle 4 hjul, der var dog ikke noget af betydning der.
Ford har gennemgået bøsningerne i bærearmene i for samt motor ophæng, og der er ikke synlige fejl på dem.
Men jeg tænker der må være et defekt motor ophæng, er der nogen der ved hvorledes de motor ophæng er konstrueret?
Har fundet nogle videoer på nettet hvor Ford Focus motorophæng giver samme symptomer, men der er ingen synlige fejl på selve ophænget, men det løser problemet at skifte det.

Krone2000
Junior Medlem
Junior Medlem
Year:2015
Model?:Mondeo

Re: Vibrationer fra motor og undervogn i rattet

Post by Krone2000 » Mon 28. Sep 2020 20:24

Hvordan oplever i andre jeres køretøj, måske er det helt normalt på sådan en Ford Mondeo.
Kan i også mærke vibrationer fra motor i rat og kabinen ved bestemte omdrejninger?

Hvad med små vibrationer i rattet under kørsel, fra forhjulene?
LMF
VIP Medlem
VIP Medlem
Year:2005
Model?:Mk3 Ghia st.car 2,0 TDCI

Re: Vibrationer fra motor og undervogn i rattet

Post by LMF » Tue 29. Sep 2020 13:23

Har du tjekket fjedre og støddæmper, bærekugler, styrekugler og andre ting som har med styretøjet at gøre ?
Sporing m.m.
Post Reply