Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 19:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Mini guide til eftermontering af udløserknap til bagklap.

Hvis der sider et blinddæksel ved siden af ESP knappen, kan dette udskiftes til en model med både Bagklap og ESP.
Jeg købte min kontakt på eBay. Vær opmærksom på at den faceliftede model har teksten "Off" på ESP knappen.

1. Fjern pladen under gearstangen, ved at løfte den lige op og bagud.

2. Fjern den gamle ESP kontakt ved at trække den bagud. Den er klikket fast, så her er ingen skruer som skal fjernes.
Bemærk at stikket på ledningen kun har 5 ben.

3. Fjern handskerummet. Herefter kan du se GEM modulet nederst til højre, hvor der sidder 5 stik med gule låse på.
Mine ledninger var alle rullet ind i tape, så dette skal fjernes, så du kan komme til at arbejde med dem.

Billede

4. Klik det brune stik, som er længest til højre af.
Fra dette stik går der to ledninger som er sort/gul. Den ene er til bagrudeviskeren, det andet er til åbning af bagklappen.

5. Fjern lidt isolering fra en af de sort/gule ledninger. Sæt her en ny ledning på, som skal gå til bagklap-kontakten, og klik stikket fast til GEM modulet igen. TEST: Sæt den nye ledning til stel, for at teste om du har valgt den rigtige. Jeg valgte til at starte med den forkerte, så da jeg satte min nye ledning til stel, startede bagrudeviskeren. Ha! Om igen. Min ledning er forresten den blå, men det havde du nok allerede luret ;)

Billede

6. Når du nu har tappet dig til den rigtige ledning, skal denne føres hen til den nye bagklap-kontakt. Fjern 1stk skrue fra den plast-plade hvor luft til fødderne kommer ud. Når skruen er fjernet, kan hele pladen fjernes, og der skal trækkes hårdt før den giver sig.

Billede

7. Nu kan du føre den nye ledning ind til den nye bagklap-kontakt, om montere plast-pladen til siden igen.

Billede

Billede

8. Nu skal den nye ledning monteres i stikket ved bagklap-kontakten. Jeg gjorde det, at jeg afisolerede 2cm af den nye ledning og stak den ind i stikket, hvor det 6. ben burde være. Herefter tapede jeg ledningerne godt sammen.

Billede

9. Klik bagklap-kontakten på stikket sæt tænding på bilen, og kontroller at begge knapper fungerer som de skal. Tryk nu kontakten og pladen til gearstangen på plads.

Billede

God fornøjelse med opgraderingen :)

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Super godt arbejde der.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time