Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 15:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Glostrup, København
Hej alle,

Da jeg forleden skulle skifte pære i mine tågelygter tænkte jeg at jeg ville udskifte dem til de tågelygter der sidder på titanium sport modellen da jeg syntes de klæder mondeo'en rigtig godt.

Til andre der skal skifte pære eller lygteenheden ud er her lige et par fif.

1. Løft bilen op så du kan komme delvis ind under. For mit vedkomne var det nok at køre forenden udover kantstenen ved indkørslen og dermed kunne ligge nedenunder.

2. Drop at prøve at afmontere lygten uden at fjerne den plastik bundplade der sidder nedenunder med ti stk. 8'er bolte. Det går meget hurtige at fjerne den pg det er nemt og man skal ikke afmontere gennem de to inspektionshuller der er lavet for man kan ikke se en sk..!

3. Tag pærerne ud (også selvom du ikke skal skifte dem, men skal genbruge dem da det gør det lettere at få lygten ud)og skift den. De skal drejes over imod passergersiden for at komme ud.

4. Ved udskiftning af lygten skal de to bolte der holder lygten på plads kun løsnes, ikke tages ud! Det gør det meget nemmere at montere dem igen.

5. Der sidder to clips pr. lygte som skal trykkes ned ved afmontering, eller retter skal kofangeren faktisk trykkes op da de to clips er ekstrem stive. Jeg brugte to malerspartler som jeg med største forsigtighed skubbede ind mellem lygten og kofangeren og dermed kunne lygten tages ud.

6. Hver forsigtig ved montering af lygten da de to holdere ved boltene nemt knækker, hvorfor det også først er efter at lygten er monteret at man skal montere pærerne igen da det giver mere frigang og letter arbejdsgangen og sparer tid.

Nu er det bare at gøre det hele bagvendt.

Håber andre kan bruge tipsene, jeg kunne i hvert fald godt have brugt en god guide inden jeg gik igang. Fandt dog flere på talkford.com som hver i sær gav gode fif og det er egentlig en blanding af disse jeg har anvendt og samlet her da de fungerede for mig.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Flyttet til Guides :)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Glostrup, København
Nåh ja. Go ide. Tak for det ;0)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time