Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 02:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Randers/Østjylland
Jeg søger lidt oplysninger, om hvad i andre gør for at vedligeholde jeres lædersæder.
Jeg bruger nogle servietter, som jeg har købt hos T.Hansen og det virker egentlig godt nok - men er det nok til også at holde læderet smidigt og rense rigtigt i bund.
Har tænkt noget på alm. læderfedt- men bliver det rigtig tørt, så man ikke sidder og får det på tøjet? Kom gerne med gode råd om hvordan man slipper nemt og godt over det ;) . tak

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Aalborg
vipsegy skrev:
Jeg søger lidt oplysninger, om hvad i andre gør for at vedligeholde jeres lædersæder.
Jeg bruger nogle servietter, som jeg har købt hos T.Hansen og det virker egentlig godt nok - men er det nok til også at holde læderet smidigt og rense rigtigt i bund.
Har tænkt noget på alm. læderfedt- men bliver det rigtig tørt, så man ikke sidder og får det på tøjet? Kom gerne med gode råd om hvordan man slipper nemt og godt over det ;) . tak

Læder skal behandles med en blanding af 1dl sæbespåner til 1.5 l kogt vand. Blandingen påføres lunken med en blød klud eller svamp, lad det sidde lidt uden at det tørre - tør sædet over med en tør klud.. Så er du færdig..

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Randers/Østjylland
Tak for det råd :) Der er åbenbart ikke ret mange med lædersæder i bilen, eller også gør de ikke noget ved dem ;)

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Heps lige et indspark...
Når du så har vasket dem jævnfør den tidligere beskrivelse med sæbespåner. Så giv dem en omgang med læderfedt natur. De skal bare have et tyndt lag, hellere flere tynde lag end et for tykt. Når det har siddet lidt tørre du det af med en mikro fiber klud. Dette giver et godt resultat og smidigt læder på dine sæder.

Mvh

Martin

Ford Mondeo ´06 2.5 V6

Platinum Medlem
Platinum Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlufmagle
er det læder, eller findes der "falsk" læder i mondeoerne, jeg er lidt i tvivl med min, har kun vasket dem med lunket vand, og syntes ikke læderfedt virker optimalt.

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Glostrup, København
Hej,

Jeg arbejder som møbelsælger til daglig. Bruge af sæbespåner har været anbefalet i mange år, men jeg har set rigtig rigtig mange lædermøbler som er fuldstændig udtørrede og krakeleret efter behandling med sæbespåner fordi der ikke er blevet tørret godt efter med en fugtig klud. Der må nemlig absolut ikke sidde nogen rester tilbage på læderet.

Jeg har brugt to forskellige læderbehandlingssæt, og det jeg vil anbefale at bruger er sættet fra Leather Master. Sættet består af en mild læderrens og en lædercreme som trænger ind i læderet så det ikke er fedtet efterfølgende. Har endda brugt det på rattet uden at det blev glat at holde på. Dog er det ultra vigtigt at man påfører læderrensen på den medfølgende svamp og ikke direkte på sæderne, hvis man altså ønsker at beholde sin sædevarme. Det samme gælder med lædercremen som skal påføres på den medfølgende klud også påføres på læderet.

Jeg tager somregel lige og tørre over med en tør klud mellem rensningen og lædercremen.

Sættet koster 239,- og fåes hos førende møbelhandlere. Der er til 2-5 behandlingen alt efter hvor udtørrede dine lædersæder er.

Hilsen Mark

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time