Projekt: Tablet i midterkonsollen

Her kan diskuteres alt der er relateret til Tuning, ICE (In Car Entertainment) og styling af Ford Mondeo
Sorensiim
Guld Medlem
Guld Medlem
Model?: Mk3 2.0 TDCI (115hk)
Fuel: Diesel

Re: Projekt: Tablet i midterkonsollen

Post by Sorensiim » Sat 9. Mar 2013 17:51

thy wrote:ganske smart..
og nydeligt..
Taktak - det er lækkert at den selv starter op og at det så får mobilen til at gå i "car mode". Så skal jeg ikke huske andet end at sætte mig i bilen og køre.
Champagnemetal Mondeo 2.0 TDCI (115hk) Stationcar årgang 2006

vesterskov
Sølv Medlem
Sølv Medlem
Model?:

Post by vesterskov » Wed 13. Mar 2013 20:45

Det ser fedt ud søren! :)
har du evt prøvet at installere "smart mirror / navist smartphone mirror" på din tablet?
Den leger vi lidt med lige nu, jeg bruger den på min S3, den laver en oversigt der ligger vandret, den kan ændres med de iconer som man nu vil have...

w00p!

.dv
2004 Mondeo Stc 2.0 Trend - nu med 19" hjul med continental, lidt ekstra org krom - nu venter jeg på de nye 2011 modeller af kenwood navi lander!
Sorensiim
Guld Medlem
Guld Medlem
Model?: Mk3 2.0 TDCI (115hk)

Post by Sorensiim » Wed 20. Mar 2013 17:31

Så er jeg faktisk videre til Version 1.3 efterhånden :geek:

Der er monteret mat skærmfolie så tablet'en ikke længere fungerer som ekstra bakspej til udstilling af fedtede fingre. Softwaren har fået små tweaks så forbindelsen mellem tablet og mobil er mere pålidelig (Nu virker det faktisk hver gang) og så slukker skærmen nu med det samme jeg slukker bilen. Men største ændring er tilføjelsen af en ekstern DAC der kører via USB:

Image

Her lige i en testmontering for at være sikker på det virker. Det gjorde det, så OTG Y-split kablet er nu monteret i den modsatte ende af micro-usb kablet, inde bag handskerummet. Fordelen ved den eksterne DAC er at outputtet er noget højere og renere end hvad tablet'en selv kan klare. Jeg har stadig lidt støj fra den 10-kroners USB lader jeg bruger, men meget mindre end før. Den tydeligste forskel er dog at der nu kun er ét kabel op til tablet'en:

Image

Planer:
v. 1.4: Der er 2 stk 3A 5V invertere på vej fra Kina, med håbet om at de bedre kan holde strøm på installationen end den 0.7A jeg bruger nu. Hvis de måske også støjer mindre vil det da være en bonus, men jeg overvejer at etablere særskilt strøm til DAC'en med et USB batteri som "buffer" i håbet om at det kan eliminere støjen. :geek:

v. 1.5: Jeg har et adapterkabel der vinkler "bagud" i stedet for "nedad". Jeg lurer på at få det ind gennem toppen af ventilationsristen øverst i midterkonsollen og så derfra ned til "installationen" bag handskerummet. Kan jeg det, så er der ikke flere synlige kabler i kabinen, en kønnere løsning end den nuværende hvor kablet forsvinder ind under panelet under rattet.
Champagnemetal Mondeo 2.0 TDCI (115hk) Stationcar årgang 2006
Nicotin
Guld Medlem
Guld Medlem
Model?:

Post by Nicotin » Mon 10. Jun 2013 21:24

Det ser fandme fint ud.. Lidt Tesla S :) Vi glæder os til hvad du finder ud af til version 2.0
2006 Ford Mondeo 2,5 V6 Trend St.Car
nca
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: Mk3

Post by nca » Thu 17. Oct 2013 18:59

Jeg kan slet ikke se billederne :-(
Mondeo MK3 '05 2.0 TDCI Stc Ghia Aut. Panther Black
OBD tuning 160 HK
kahrenkiel
Junior Medlem
Junior Medlem
Year: 2011
Model?: mk4

Post by kahrenkiel » Mon 11. Nov 2013 06:46

nca wrote:Jeg kan slet ikke se billederne :-(
ØV det kan jeg heller ikke! Lyder super spændende ellers!!

Må vi oss se?? :D
samba
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2007
Model?: MK4 1.8 TDCI

Post by samba » Mon 16. Dec 2013 12:14

Kan heller ikke se billederne , meget nysgerrig
Post Reply