Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 04:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

jeg har lige været på ferie i Norge , min Mondeo 04` 2,0 130 hk startede i frostvejr,men kørte meget ujævnt - den gik op og ned i omdrejninger - osede i perioder - er der nogle der har haft samme oplevelser ? - den kører perfekt når den bare bliver lidt varm .
har selv en ide om at det er luftmængdemåleren det er galt med - da det godt kunne virke som om der "bliver skruet " op og ned for luften når motoren er kold.

Gæst
Ved ikke om du selv har fundet/fået løst problemet. Vi har lige købt en 130hk fra 06, og den første uge gik den fint, men så begyndte det med at om morgenen i -10 til -15 graders frost gik den ujævnt og haltede i 15-20 sekunder, og herefter var det ingen problemer. Så en morgen kørte fruen hjemmefra som hun plejer og efter ca 60km, kan bilen ikke tage gassen og ryger. Jeg ringede til værkstedet som uden at tøve sagde at det var EGR-ventilen der sad fast pga sod, og at den skulle skiftes. Som sagt så gjort, den har ikke haltet om morgenen siden og ej heller haft røgudvikling - måske det kan være den? :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time